Functieomschrijving
Je staat in voor de volledige opvolging van begrafenissen. Dit houdt onder andere in:
- Eerste contact met familie.
- Opmaken en drukken van het rouwbericht.
- Uitwerken van de ceremonie.
- Contacten met pastoor, gemeente etc.
- Bestellingen plaatsen en opvolgen.
- …
Je zorgt ervoor dat alle administratie duidelijk is voor iedereen en dat alles goed onderhouden wordt.
Profiel
- Je bent zeer organisatorisch en administratief sterk, je hebt interesse in de uitvaartsector en bent empathisch ingesteld.
- Je functioneert zowel zelfstandig als in teamverband.
- Je bent sociaal ingesteld en hebt goede communicatieve vaardigheden.
- Je hebt een verzorgd voorkomen.
- Onregelmatige en onvoorspelbare uren zijn voor jou geen probleem.
- Werken in het weekend schrikt je niet af.
- Je bent stressbestendig, geduldig, gemotiveerd, flexibel en nauwkeurig. Ook ben je vriendelijk ingesteld en heb je zin voor verantwoordelijkheid.
- Je bent goed vertrouwd met de courante informaticatoepassingen (Word, Excel,…) en vindt snel je weg in bedrijfseigen programma’s.
- Je houdt ervan veelvuldig in contact te staan met klanten.
- Teksten samenstellen voor een uitvaart.
- Je durft te spreken voor een publiek.
- Pluspunt: kennis van Indesign en Photoshop.
- Pluspunt: goede kennis van het Frans
Jobgerelateerde competenties
- Familie of nabestaanden bij de keuze voor een uitvaartplechtigheid informeren en advies geven (dag, keuze van doodskist, inkleding, …)
- De voorraad opvolgen, tekorten vaststellen, bestellingen plaatsen
- De post-mortemadministratie aanvragen (overlijdensakte, toestemming voor transport, …)
- De voorwaarden voor de uitvaart controleren
- Brieven, tabellen, … invoeren volgens instructies
- Documenten coderen, klasseren en archiveren
- Telefonische oproepen aannemen en eventueel doorverbinden naar de gevraagde gesprekspartners
- Een boodschap noteren
- Briefwisseling registreren, sorteren, frankeren
- Personen onthalen en hun vraag identificeren
- Betalingen innen voor de verkoop van producten en diensten
- Bestellingen controleren
- De uitvaartplechtigheid regisseren (inrichting van de rouwzaal, schikking van rouwartikels, coördinatie van godsdienstige of burgerlijke deelnemers, …)
Persoonsgebonden competenties
- Zich kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden (flexibiliteit)
- Contactvaardig zijn
- Regels en afspraken nakomen
- Klantgerichtheid
- Leervermogen hebben
- Zelfstandig werken
- Commercieel zijn
- Samenwerken als hecht team
- Zin voor nauwkeurigheid hebben
- Omgaan met stress
- Creatief denken (Inventiviteit)
Aanbod
- Opleiding wordt voorzien.
- Afwisselend takenpakket, dankbare job met waardering van de getroffen families
- Loon volgens barema
- Maaltijdcheques
- Startdatum: zo snel mogelijk.
Solliciteren kan via info@begrafenissen-rummens.be